BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, January 23, 2011

~ TeNaNgKaN hAtI AkU Ya Allah ~

KETAHUILAH SAHABAT......

Aku sedar & tahu bahawa aku tidak layak dianggap sebagai seorang yang beriman sehinggalah aku diuji....

Aku sedar & tahu Memang ALLAH akn temukan aku dengan orang yang tidak serupa dengan aku supaya aku boleh mendidik iman dan hatiku yang jarang dididik ini dengan baik juga untuk aku menjadi seorang penilai yang baik....

Aku sedar & tahu, memang ALLAH akan temukan aku dengan orang yang berlainan fikiran dan pandangan dengan aku supaya aku boleh berfikir bahawa aku ini hanyalah insan yang hina yang perlu mengharapkan pertolongan daripada ALLAH bukan semata-mata pada orang itu..

Aku juga sedar & tahu, Memang ALLAH akan temukan aku dengan orang yang langsung tidak tahu keadaan aku yang sebenar supaya aku lebih tahu untuk BERKASIH SAYANG dan mendapat KASIH SAYANG ITU khas untuk diriku daripada DIA yang lebih mengetahui keadaan aku berbanding diriku sendiri...

Aku sedar & tahu memang ALLAH akan temukan aku dengan orang yang pada mulanya aku anggap sempurna namun dia bukanlah siapa-siapa supaya aku bermuhasabah bahawa ALLAH itu MAHA PENGASIH & MAHA PENYAYANG, sentiasa mengingatkan aku bahawa dia bukanlah pilihan yang Hebat untuk aku dan masa depan aku..

Aku sedar & tahu, memang ALLAH akan temukan aku dengan orang yang lain sangat perangainya dengan aku supaya aku dapat mengutip pengalaman yang banyak. bukan semua orang dapat rezeki macam aku ni tau..Alhamdulillah..

Aku masih sedar & tahu bahawa memang ALLAH akan menemukan aku dengan orang yang banyak komplen.. semuanya tak kena.. ini tak kene..itu tak kene.. ini sumenye supaya aku lebih kuat, menjadi manusia yang hebat jiwanya juga supaya aku lebih berhati-hati..

Aku juga sedar & tahu memang ALLAH akan temukan aku dengan orang yang akan memberi dan menabur fitnah pada aku... supaya aku lebih berhati-hati dan sedar dalam dunia ni ada manusia yang busuk dan tak tahu malu dan hanyalah Allah sahajalah yang suci dan bersih dari sikap-sikap tercela...

Aku sedar & tahu memang ALLAH akan temukan aku dengan orang yang kurang kasih sayangnya supaya aku sedar bahawa KASIH SAYANG yang aku nak tu hanya ada pada ALLAH..

Aku juga sedar & tahu memang ALLAH kan temukan aku dengan orang yang sombong dan suke bangga diri supaya aku takut untuk berlagak sombong diatas muka bumi ALLAH ini dan sesungguhnya dunia ini tidak kekal..

Aku sedar & tahu memang ALLAH akan temukan aku dengan orang tu.... tapi kenape aku ni msih tak kuat sedangkan aku tahu semua tu hanyalah ujian ALLAH pada aku... bagi menentukan aku ini layak atau tidak untuk melakar cinta aku di pintu-pintu syurga...
wahai sahabatku yang sedang kecewa dan derita kerana 'orang-orang itu'....

Ketahuilah dan sedarlah bahawa hidup kita ini sudah semakin sampai kepenghujungnya... kita tidak tahu samada hari esok masih menjadi milik kita atau tidak... jangan saampai ketika malaikat maut datang, kita sedang leke dengan 'orang-orang itu' tanpa memikirkan peringatan-peringatan ALLAH... gapailah keredhaan ALLAH.. laksanakan segala suruhannya dan tinggalkan segala larangannya...
Aku ingin melakar cinta ku di pintu-pintu syurga bersama sahabat-sahabatku..

 ~~NaSkHah CinTa~~

0 comments: